Ombre med Whirled away

Hej! Ni vet när man får en jättebra idé till en design som man gör. Och efter ett tag kommer, från bakhuvudet, fram ett minne av att man har sett någon annan som redan har gjort designen... Så är det den här gången. Jag tyckte att jag gjorde en fin manikyr, men sen kom jag på att jag hade "stulit" den från en manikyr som jag såg, och tyckte om jättemycket, förra våren. Här är den fantastiskt fina manikyren som Mona på lackynails.wordpress.com har gjort, helt klart mycket mer genomarbetad än den som jag har gjort här.
 
Det började i alla fall med att jag ville testa mitt nyinköpta Whirled away från China Glaze, och eftersom jag har gjort så mörka manikyrer det senaste ville jag använda någon ljus, vårig pastell, så jag bestämde mig för att göra en ombre med ljusblå och ljusgröna pasteller.
 
 
 
 
 Utan Whirled away.
  • Lillfinger: Isa Dora - Marzipan
  • Ringringer: China Glaze - Re-fresh mint
  • Långfinger: Depend - nr 245
  • Pekfinger: China Glaze - Kinetic candy
  • Tumme: China Glaze - Electric beat
  • China Glaze - Whirled away
Hejdå!


Kommentarer
Gelic' nail art

Åh, supersnyggt med whirled away + ombre. Har hänt mig massor med gånger att jag "kommit på något" och sen inser jag att jag nog sett det innan, eller att någon annan gjort det tidigare, fast snyggare osv. Fast å andra sidan så spelar det ingen roll tycker jag, kul att inspireras och kul att inspirera andra oavsett vem som var "först". Däremot ska man ju inte givetvis medvetet ljuga om att man "egendesignat en ny unik design som aldrig setts förut" om det inte är så. Fast det har jag nog aldrig vart med om iofs. ;)

Svar: Tack så mycket! Ja eller hur, det händer hela tiden. Men sen är det ju svår att veta var gränsen mellan inspiration eller plagiat går i ren allmänhet, och just när det gäller naglar så finns det ju ett en visst begränsning på hur många olika sorters blommor eller fjärilar exempelvis som man kan göra med nagellack... Och ingenting blir ju bättre av att ingen inspireras av någon annan, då lär utvecklingen avstanna ganska snabbt... Hehe, om man nu inte är en av dem som kan komma på en "egendesignat en ny unik design som aldrig setts förut" förstås, men det är inte jag :)
Sussie

2013-02-09 @ 17:44:18
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Annefia

Vilka underbara nyanser du använt i din ombre! Det här är dessutom den första manikyr jag gillat med Whirled away

Svar: Tack så mycket, jag var sugen på lite våriga nyanser :) Oj, det var ingen dålig komplimang, att få någon att gilla något som den inte gillar, tack så mycket!
Sussie

2013-02-11 @ 18:45:32
URL: http://blogg.fialand.com/
Sofie

Snyggt! Är inte helt förtjust i Whirled away, men din ombre är jättesöt. Jag tycker inte det är stulet eller plagiat så länge man länkar/meddelar vart ifrån man fått sin inspiration. Själv skulle jag bara bli smickrad om någon ville ta efter en av mina designer och sedan berätta om det på sin blogg. ;)

Svar: Tack så mycket! Nej, det är ju ett lite speciellt lack... det var roligt att du gillade ombren! Nej, det har du rätt i, det blir ju bara smickrande om någon inspireras av en, det håller jag helt med om, finare komplimang kan man knappt få!
Sussie

2013-02-11 @ 19:47:06
URL: http://drops-of-color.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0