Halvmåne med Nothin' mousie 'bout it

Hej!  Den här veckan har våren verkligen kommit hit på allvar, nu går det så snabbt att det nästan känns som sommar. I morse cyklade jag utan jacka, det är gött det! Så det passar med somriga rosa naglar tycker jag, även om jag faktiskt bar dessa naglar för två veckor sedan.
 
Detta är det supersöta effektlacket Nothin' mousie 'bout it från OPI:s Vintage Minnie Mouse-kollektion som kom ut förra sommaren. Det är ett otroligt sött effektlack med rosa hjärtan i. Förut har jag bara har burit det över ljusare färger, men nu slog jag till och bar det över ett riktigt starkt, mörkrosa krämlack och det gjorde sig nästan ännu bättre så.
 
Jag gjorde även en halvmåne av manikyren, vilket jag tycker blev ganska bra. Sen ville jag göra vita prickar i skarven och kom på den briljanta idén att prickarna skulle ha olika storlekar men det blev bara ojämnt och allmänt dåliga prickar. Men i övrigt så är det ganska glada, vårliga naglar.
 
 
 
 
  • China Glaze - Wicked style
  • OPI - Nothin' mousie 'bout it
  • China Glaze - White on white
Hejdå!


Kommentarer
Elaknit/ Helena

Här är nästa steg; http://3d-nails.com/library/img/artwork%20of%203D%20Acrylic%20Nail%20Mould.jpg
Vill gärna se den här typen av naglar här på bloggen!

Svar: Haha, tack för inspirationsbilden, jag ska absolut försöka att tillmötesgå din önskning, ska lägga detta i min förslagslåda :) Men jag måste säga att jag många gånger sitter och suktar efter såna här bilder och funderar över hur jag ska lyckas fixa till det.
Sussie

2013-05-10 @ 00:25:39
URL: http://elaknit.blogspot.com
Alexandra

Du är så himla duktig :)! Hur har du gjort halvmånen? Det här blev så himla snyggt och jag tycker inte att det gör något att prickarna inte är jämna.

Svar: Tack så mycket, vad snällt sagt! Jag har bara målat med nagellackspenseln på fri hand och försökt få till en jämn kant vid halvmånen. Men det som jag har kommit på är att om man, efter appliveringen, bara väntar lite granna tills lacket har blivit lite segt så kan man försiktigt skjuta tillbaka nagellacket lite, ifall man fått en ojämn kant, så länge man inte har något färgat lack under som kan smetas ut. Sen hjälper ju prickar i skarven till med att göra att ojämnheter inte syns också :)
Sussie

2013-05-10 @ 08:40:00
URL: http://www.tennnails.blogspot.se
Gelic' nail art

Denna var väldigt gullig. Skulle passa som en alla-hjärtans-dag-manikyr. Dessutom var det kul att se opi-lacket på en mörkare bakgrund, har innan bara sett det mot ljusa bakgrunder.

Svar: Tack så mycket, ja just det, ett lack med hjärtan i är ju nästan ett självklart val på alla hjärtans dag :) Okej, så roligt du uppskattade att få se det, skulle aldrig kunna tänka mig att JAG skulle visa upp något som inte redan setts! :) Jag gillade det bättre över ljusa lack förut, men nu har jag nog ändrat uppfattning tror jag och gillar hur det kommer fram över mörkare färger.
Sussie

2013-05-10 @ 20:12:37
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Sofie

Så himla söt manikyr! :)

Svar: Tack så mycket, så roligt att höra. Ibland bara älskar jag söta, på vägen till överdrivet söta, lack som det här :)
Sussie

2013-05-10 @ 23:09:53
URL: http://drops-of-color.blogspot.com
Anton

Söt! (gullig)

Svar: Tacktack! :)
Sussie

2013-05-11 @ 01:09:49
Ann-Sofie/Colour it

Åhh så sött och fint! :-)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att höra att du tycker att det blev fint (fast att den är lite klumpigt gjord)!
Sussie

2013-05-11 @ 16:32:54
URL: http://www.colourit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0