MS DOS-naglar

God kväll! Nu är det sent men fortfarande en timme kvar av söndagen. Jag har inte varit hemma så mycket idag så jag har haft lite ont om tid till nail art, men jag vill självklart ta dygnets sista minut till att vara med på Lelas NailArt Sunday på lelack.blogspot.se. Idag är temat Operativsystem. Ett kul tema, det gjorde definitivt att jag har gjort en nail art som jag nog inte hade gjort annars :)
 
Hur många är det som känner igen motivet? Jag kommer ihåg när jag var liten och familjen köpte sin första dator vilken hade MS DOS som operativsystem. Jag tror att pappa gick på datorkurs till och med och jag och mina syskon spelade ibland spel på datorn. Jag tror att kommandon till några få spel var det enda som jag kunde göra på datorn och jag ska väl inte påstå att min datorkunnighet är mycket större idag precis, oftast brukar jag bara sitta och skälla på de stackars datorerna när de inte fattar vad jag vill att de ska göra :)
 
 
 
  • Depend - 039
  • Akrylfärg
Hejdå!


Kommentarer
Jannike

Snyggt och ser ju verkligen ut som databokstäver:-)

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du tycker det blev likt, det var svårt att göra fyrkantiga pixlar, hade varit mycket lättare om de var runda så att man kunde använda en dottingtool :)
Sussie

2013-04-15 @ 00:07:01
URL: http://jamalumi.blogspot.com
A.D.

Rolig! Och vilka fina påskmanikyrer du hade!!! :)

Svar: Ja, rolig och lite nördig... som du :) Tack så mycket!
Sussie

2013-04-15 @ 00:37:47
Lela

Kul manikyr:)

Svar: Tack, fast lite i nördigaste laget kanske :)
Sussie

2013-04-15 @ 07:57:56
URL: http://www.lelack.se
Ann-Sofie

Åhh så kul, det har du gjort riktigt bra. Snyggt!

Svar: Tack så mycket, så roligt att höra :)
Sussie

2013-04-15 @ 11:19:39
URL: http://www.colourit.se
Jennysjox

Vilken cool tolkning :-)

Svar: Åh, tack så mycket, kul att du tyckte det var coolt.
Sussie

2013-04-15 @ 11:56:48
URL: http://jennysjox.se
Alexandra

Skit snyggt! Känner inte igen det som så men jag är ju lite datanörd så jag gillar verkligen motivet!

Svar: Tack så mycket! Jaha, du är datanörd så roligt, jag såg att du hade skrivit att du programmerade en robot i skolan, det är lite sånt som jag håller på med också, fast jag kan typ inget om datorer :)
Sussie

2013-04-15 @ 17:58:09
URL: http://www.tennnails.blogspot.se
Annefia

Åh vad glad jag blev när jag såg att du gjort C prompten i DOS! Riktigt lyckat blev det också! Det är samma motiv som jag hade tänkt måla själv om inte min skruttiga kropp sagt ifrån men nu fick jag se min idé förverkligad ändå, så YAY. (jag hade tänkt måla ett tecken/nagel själv. Gillar din lösning bättre)

Svar: Nämen, vad roligt att du blev så glad, vad gullig du är! Vad synd att du inte kunde göra din, det hade varit kul att se din version av det också, så att det blev lite fler DOSnaglar i söndags :) Ja, tanken slog mig också att göra ett tecken per nagel, det hade också varit en bra lösning, det skulle ju stämma perfekt överens med antalet och allt!
Sussie

2013-04-16 @ 05:45:54
URL: http://blogg.fialand.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0