Water marble och Flower Power

Hej! Åter till lacken som jag köpte ur China Glazes vårkollektion... Avant Garden som den heter får mig, både på grund av namnet och lackens färger, att tänka lite på flower power, 60- 70-talen, och därav tyger och mönster av yviga kronblad i starka färger.
 
I mitt huvud skulle jag kunna få till exakt en sån där blomma med hjälp av vattenmarmorering, fast jag har bara gjort vattenmarmorering två gånger tidigare tror jag, och aldrig fått till snitsen riktigt. Ej heller denna gång blev det riktigt som jag hade tänkt mig, men färgerna stämmer ändå ganska bra överens med min ursprungstanke om flower power åt det liter mer "disco-aktiga" hållet. Fast jag lyckades få både jack i ringfingret och dålig färgåtergivning på bilderna... men strunt samma, don´t worry, be happy! :)
 
 
 
 
  • China Glaze - Budding romance
  • China Glaze - Mimosa´s before mani´s
  • China Glaze - Passion for petals
  • Viva la Diva -  nr 107
  • ORLY - Pure porcelain (under som bas)
Även denna gång lånade jag in en "outsider" från Viva la Diva, för att få de rätta färgerna :)
 
Hejdå!


Kommentarer
Anton

Ser ut som en batiktröja lite! :)

Svar: Batik?.. Ja kanske det. Alltid kul när folk får egna tolkningar ur någonting som man gjort :)
Sussie

2013-04-18 @ 01:20:52
Ann-Sofie

Åh wow, såååå vackert, vilka underbara färger och vackert motiv. :-)

Svar: Men tack så jättemycket, så gulligt att dig att säga så. Jag blev som sagt nöjd med färgerna själv... men tycker inte att bilderna gjorde dem rättvisa :)
Sussie

2013-04-18 @ 18:10:08
URL: http://www.colourit.se
Annefia

Jättesnyggt och det SER väldigt 70-taligt ut. Tror vi hade ett överkast som såg ut lite så där när jag var barn.

Svar: Tack! Åh, vad roligt att höra, då har jag ändå lyckats med att få ned min tanke på naglarna även om det inte blev exakt som jag ville. Så roligt, det är kul hur man lägger såna där detaljer från barndomen på minnet.
Sussie

2013-04-18 @ 18:15:53
URL: http://blogg.fialand.com/
Andrea / Tasty Tips Blog

åh, Love it!

Svar: Åh, vad roligt att höra! :) Det var så roligt när du associerad emin förra manikyr med dessa färger med 70-tal också, jag hade precis gjort denna då med :)
Sussie

2013-04-18 @ 19:31:21
URL: http://tastytipsblog.blogspot.com
Lela

Snyggt! Och vilka fina blommor du fått till.

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du ser blommorna i det hela!
Sussie

2013-04-19 @ 10:20:36
URL: http://www.lelack.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0