NalArt Sunday - Gräsliga veckan

Hej! Idag är det söndag och självklart NailArt Sunday hos Lela på lelack.blogspot.se, men det är inte vilken söndag som helst... utan idag är det finaldagen på hennes Gräsliga Vecka! Alltså är Gräsliga Veckan även temat på veckans NailArt Sunday och gissa om jag har mycket att visa er idag :)
 
Jag behövde inte leta länge i min kameramapp förrän jag snubblade över gräsliga manikyrer, men det ännu mer anmärkningsvärda är att jag hittar lika mycket gräsligt om jag bara kollar i mitt arkiv här på bloggen... varför vissa gräsligheter fått publiceras och andra inte finns det ingen som vet.
 
Här är ett litet potpurri med misslyckade manikyrer, jag nöjer mig med att visa fyra av de mest gräsliga för jag måste ju spara några gräsliga nail arts till nästa gång också.
 
Här tänkte jag göra en form av jelly sandwich i gradientversion av Whirled away. Tja.. jag vet inte... det blev bara inte så bra, alldeles för tjockt och kladdigt.
 
En misslyckad vattenmarmorering... här har vi nog alla varit en gång.
 
Inför ett tema skulle jag försöka gestalta lejon och målade dessa lejonklor. Inte så mycket mer att säga än att detta verkligen inte är någon fin manikyr.

Detta är bara tacky... Knasig design och ganska dåligt och klumpigt utförd.
 
Det här med gräslig vecka var en briljant idé, och dessa manikyrer som tidigare varit förpassade till stängda mappar, vill så hjärtligt tacka Lela att även de har fått se dagens ljus och publiceras.
 
Hejdå!


Kommentarer
Cactus

Marbeln var inte så illa ändå, det var snygga färger ihop :)

Svar: Ja, jag tänkte att färgerna skulle vara snygga ihop, men tyvärr var de inte tillräckligt opaka så det blev inte riktigt som jag tänkte när det som är under lyser igenom :)
Sussie

2013-05-12 @ 14:21:42
URL: http://cactusnailpolish.com/
Alexandra

Jag tyckte din jellygradient var ganska fin :D! Och när man läste vad din lejonmanikyr skulle vara va det nästan coolt (men jag fick tänka ett tag ;))

Svar: Haha, tack, jag tycker väl själv inte att jellygradienten var den värsta, men när man såg dem IRL så var det så tjockt med lack att naglarna nästan var helt runda :) Hehe, ibland är det lite mer svårtolkat än annars :)
Sussie

2013-05-12 @ 16:49:06
URL: http://www.tennnails.blogspot.se
roxcat

Jag tycker de två första manikyrerna var helt ok ändå!

Svar: Tack :) Ja, jag la in bilderna i stigande (läs sjunkande!) ordning :) Men den översta är värre IRL än på bild, för i verkligheten var det så tjockt med lack att naglarna nästan var helt runda :)
Sussie

2013-05-12 @ 19:55:44
URL: http://roxcat.net/blog/
Lela

De två nedersta var väl si så där kanske. Tycker det är kul att du ska spara några misslyckade nailarts till framtiden, det innebär att min temavecka gick hem och kommer få sällskap i framtiden:)

Svar: Hehe, det var finkänsligt uttryckt av dig :) Ja, det skulle inte vara fel att ha ett sånt här tema med jämna mellanrum faktiskt, men till nästa gång lär jag väl ha producera en ny kull med gräsliga nail arts. Dessutom så har jag även ett fåtal halvdana manikyrer som inte är tillräckligt gräsliga för att platsa här men som jag av någon anledning ändå inte har kommit mig för att publicera, som borde få komma fram någon gång med :)
Sussie

2013-05-12 @ 21:05:14
URL: http://www.lelack.se
Linda

Hahaha... klorna! Jag dör! Jag är så tacksam att du delar med dig... Underbart. och Fult. Och jag älskar det!

Svar: Hahaha, åh vad underbart att höra att du tycker det är kul! Jag vet, man vill dö lite när man ser det, tur att ett gott skratt förlänger livet :)
Sussie

2013-05-13 @ 08:42:10
URL: http://nailorama.blogspot.com
Sofie

Har själv varit där med water marble... lider med dig. ;)

Svar: Tack :) Det värsta med att misslyckas med en water marble är att man har behövt gå igenom så mycket besvär för att få fram det, blaskat med vatten och tejpat fingrarna och allt, och så blir det ändå inte bra... :)
Sussie

2013-05-13 @ 15:53:25
URL: http://drops-of-color.blogspot.se
din Leda

..du kan ju visa mina naglar nästa gång..

Svar: Haha, naaw, dina naglar är ju så fina! Du var ju helt "skillad" på att måla hjärtan.
Sussie

2013-05-13 @ 19:04:00
Annefia

Klorna är ju suveräna som idé i alla fall! Men jag tycker helt klart att det är självförtroendestärkande att se dina misslyckade manikyrer för ju mer man ser av riktigt duktiga nailartmålares misstag desto mer känner man ju att med mycket övning kanske man själv kan bli lika duktig i framtiden (som du är till vardags alltså, dina hjärtmålarskills kanske inte är lika mycket att eftersträva. LOL)

Svar: Så rörd jag blir när du säger så, på riktigt, kan inte tänka mig att någon skulle vilja eftersträva att bli "lika duktig" som jag! Hahaha, nej hjärtan är faktiskt min akilleshäl skulle jag vilja säga, likaså att dra gränsen mellan att något är sött och att det är tacky :)
Sussie

2013-05-15 @ 18:06:12
URL: http://blogg.fialand.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0