Metamorfos

Hej! Härligt med måndag igen, jag hoppas att ni har haft en bra helg, och jag hoppas att veckan blir bra också, och att ingen vaknade upp i morse som en skalbagge. I helgen provade jag ett av lacken från China Glazes Tranzitions-kollektion, som är en kollektion bestående av nagellack som ändrar färg när man applicerar sitt överlack på dem. Detta är Metallic metamorphosis som är ett stålgrått lack med frostfinish utan överlack, som förvandlas till åskmolnsgrå, med en möjlig antydan till blått i, under överlack.
 
Jag har sett några lack ur denna kollektion som haft ganska dålig effekt, men detta lack ger definitivt den effekt som jag hade förväntat mig och ändrar verkligen färg när man tar på överlack. För normala människor som inte har flera tiotal med nagellack hemma så är det ju ett ganska bra sätt att göra lite nail art på, men för oss nagelbloggare som har några lack så hade jag lika gärna kunnat åstadkomma denna design med två lack i valfria färger :) Men som sagt, vill man inte köpa mer än ett lack så är det ett kul effektlack, och som samlare så är det också lite kul att ha ett exemplar av denna variant i samlingen.
 
 
 
Överlack på tipparna till pek- lång- och lillfingret samt nagelbädden på ringfingret. Resten är utan överlack.
  • China Glaze - Metallic metamorphosis
 
"Metamorfos"... vad är det första du kommer att tänka på när du hör det ordet?
 - Självklart är det ju en novell från svensklektionen: Kafka med sin novell om mannen som vaknade upp en dag och hade förvandlats till en skalbagge; underbart! Det får bli veckans lästips :)
 
Hejdå!


Kommentarer
Annefia

Vad kul att se ett av dom där lacken där skillnaden faktikst blev så här tydlig. Tycker att det är en väldigt effektfull manikyr också. Ibland blir det enkla riktigt, riktigt snyggt.

Svar: Ja, det är ju fortfarande två nyanser av samma färg, men jag är nöjd med effekten. Tack så mycket! Ja, ibland gäller verkligen less is more, men det är svårt att hålla igen ibland när det kliar i nail artfingrarna :)
Sussie

2013-02-11 @ 18:41:20
URL: http://blogg.fialand.com/
Elin/Nailmanic

Ja på det här lacket var det ju faktiskt en riktigt tydlig skillnad. Jag har sett andra där det är näst intill omöjligt att se några färgskiftningar. Har funderat på om jag skulle skaffa mig något av de här lacken bara för att precis som du säger ha ett med den effekten. Det får nog bli det här i så fall :)

Svar: Ja, jag har också sett några där det nästan varit omöjligt att se en skillnad, men samlaren i mig gjorde ändå en chansning och köpte ett lack från kollektionen bara för att :) Så jag hade lite tur med detta lacket, kan man säga :)
Sussie

2013-02-11 @ 20:23:57
URL: http://nailmanic.blogspot.se
Lela

Bra mycket mer effekt i denna än de jag har hemma, kul att se att det finns ljusglimtar i denna kollektionen:)

Svar: Ja, visst är det ett ganska bra effekt i det. Jag hade ren och skär tur, jag bara tog detta lacket för att det var den färg jag tilltalades mest av, och hade turen att det var en bra effekt på just det lacket :)
Sussie

2013-02-11 @ 20:25:33
URL: http://www.lelack.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0