Fishtail braid

Hej! Idag har jag gjort en s.k. fishtail braid, som jag har sett hos den skickliga bloggaren LucysStash.com hon gör verkligen imponerade snygga manikyrer. Hon har gjort en jättebra tutorial på hur man gör tekniken, och det är ett mycket fiffigt sätt att kombinera flera lack i en manikyr på. Det är första gången som jag har använt denna teknik, så fast hantverket inte är perfekt är jag nöjd. Jag blev framförallt nöjd med färgkombinationen! Jag gillar verkligen bruna skalor och jordfärger, i synnerhet såhär på hösten. Det är också fint att blanda brunt med guld och eftersom alla lacken är skimmerlack så blir det lite mer glammigt än vad man kanske tänker att en brun manikyr ska vara :)
 
 
 
 
 
 
  • China Glaze - Midnight kiss
  • OPI - Brisbane bronze
  • China Glaze - Midtown magic
Hejdå!


Kommentarer
Sminkan

det här var ju superfint! vackra färger, vacker design!

Svar: Tack så mycket!!! Ja, jag blev själv nöjd med färgerna :)
Sussie

2012-10-27 @ 21:23:50
URL: http://www.sminkan.com
Sara / Prettypolish

Ojoj! Har aldrig sett detta innan, så häftigt det ser ut! Ska definitivt försöka mig på den här designen :)

Svar: Hej, vad roligt att du har hittat in på min blogg! Ja visst är det en häftig teknik, det ska bli kul att se om du gör en! :)
Sussie

2012-12-22 @ 17:35:48
URL: http://prettypolish.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0