Ränderna går aldrig ur ett torkat lack


På nagelbloggen LucysStash.com såg jag en ny teknik att göra snygga mönster med, så då blev jag givetvis tvungen att prova! Tekniken går ut på man att klickar ut lite nagellack på ett papper och låter det torka lite så att det blir långa trådar i det, som man sen drar över naglarna. Ni vet så som det blir när man använder sin dotting tool och ska göra prickar och färgen börjar stelna (fast på ett bra sett :)). Jag måste säga att det är en himla smart idé, att ta tillvara på det där irriterande fenomenet att lacket börjar stelna när man leker med det! Gå gärna in och kika på hennes blogg, hon har länkat till en tutorial som man kan se tekniken på!

Det var definitivt en rolig teknik, den ska jag öva mer på. Så här blev mitt första försök:






  • Bas: Isa Dora - Marzipan
  • Ränder: China Glaze - Aquadelic

Hejdå!

 

 

 

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0