Prickslända


Jag bestämde att jag skulle testa något liknande color blocking, eller inte blocken men i alla fall att blanda en färg med inte-svart-eller-vitt utan en annan stark färg. Sagt och gjort, det blev visst blått och blått :)

Mitt andra mål var att komma på något mönster att göra de båda färgerna med. Så kom jag att tänka på denna fiffiga trollslända/flickslända som Love4nails har gjort en tutorial på, och passade på att äntligen prova den. Den är enkel att göra och jag blev ganska nöjd med resultatet också.





  • Bas: China Glaze - Aquadelic
  • Prickar: OPI - Blue my mind
  • Vingar: Ink Nail Art - Silver glitter

För övrigt så bildsökte jag just på flickslända, bara för kuriosa, och fick till min förtjusning se att många var just blå och inte alls helt olika de jag har på naglarna :)

 

Trevlig helg allihop!

 

 

 

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0