Trådar, trådar, trådar!

Hej! Hoppas att ni har en trevlig söndag, själv sitter jag inne medan regnet öser ned utanför...
Dagens manikyr är gjord med tekniken där man trådar upp nagellacket till långa, tunna trådar. Denna teknik läste om jag om hos LucysStash.com och har testat en gång innan, då det gick sådär. Denna gången förstod däremot vad det handlade om på riktigt och jag är ganska nöjd med resultatet, jag tycker att det ser lite ut som marmor eller manettrådar eller lanternablänk i ett mörkt hav :) Detta är verkligen en rolig teknik!
 
Däremot så hade jag en annan plan med designen från början. I stället för glitter som kant under tippen så tänkte jag göra likadana lacktrådar med ett guldfärgat lack, fast bara några stycken så att guldet skulle utgöra just en kantdekoration medan de vita trådarna skulle "symbolisera" en vit tipp. Men jag upptäckte att guldlacket som jag hade inte alls fungerade att göra trådar av. För att göra en test så undersökte jag hur två andra foil- och skimmerlack betedde sig och de verkade inte heller fungera. Så jag tror att krämlack nog är de bästa (kanske de enda?) att gagna denna teknik med.
 
Eftersom man "lägger" trådarna över sitt baslack så sitter de inte fast ordentligt på nageln, varför man måste vara försiktig när man lägger på överlack... Ni ser på mitt lillfinger att jag har råkat smeta ut de tunna trådarna lite. Jag ska nog prova att fortfarande ha baslacket lite fuktigt nästa gång.
 
 
 
 
  • Svart: Depend - nr 039
  • Vitt: China Glaze - White on white
  • Glitter: Ink Nail Art - Silver Glitter plus rhine stones.
Hejdå!


Kommentarer
Sminkhörnan

Detta tyckte jag var riktigt snyggt, tack för tipset. Ska prova någon dag =)

Svar: Tack så mycket! Ja, det är jättekul att göra, så testa vetja'! Ska hålla utkik på din blogg efter det :)
Sussie

2012-08-14 @ 18:44:10
URL: http://sminkhornan.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0