Polkagris i långa banor

God kväll! Så var det tredje advent och jag har en ny julmanikyr att bjuda på, och det är inget mindre än en polkagrismanikyr.
 
Jag började med ett vitt lack i basen, sedan tog jag hjälp av tejp för att få till ränderna. Till de röda ränderna använda jag ett utav mina favoriter när det gäller klassiska röda krämlack, nämligen Viva la Divas lack nr 58. Men jag ville ändå piffa upp det lite mer, så till de smala ränderna adderade jag även den underbara klassikern Ruby pumps från China Glaze. Jag tycker faktiskt att det gav det lilla extra med Ruby pumps skimmer på de smala ränderna. Däremot var de smala ränderna ganska smala för en vanlig pensel, så om ni tittar noga ser ni ett det har spritt sig lite till de breda ränderna också :)
 
 
 
 
Men inte var det nog med detta. På något sätt ville jag väl glamma upp det ett snäpp till såhär nära jul, så jag målade några linjer med ett silverglittrigt nail artlack.
 
 
 
 
  • China Glaze - White on white
  • Viva la Diva - nr 58
  • China Glaze - Ruby pumps
  • Ink Nail Art - Silver Glitter
Jag tycker inte att det blev helt fel med glittret, men det hade nog funkat utan också. Vad tycker ni, blev det en snygg extrapiff eller blev det för mycket?
 
Hejdå!


Kommentarer
Antongris

Oj, vilket fint nagellack! :) Vilken fullträff! :D

Svar: Åh, taaack! :) Ja, ibland får man till det :)
Sussie

2012-12-17 @ 03:01:05
Jan & Marita

Snyggt, som Gränna i Juletid. Det är alltid roligt att se allt fint du gör. God Jul.

Svar: Ja just det, precis som Gränna, det har jag inte tänkt på! Jag har ju bara sett Gränna i sommartid. Tack så mycket! God jul!
Sussie

2012-12-18 @ 19:46:39
Sminkan

Vad snyggt! Jättefint med silvret också!

Svar: Tack så mycket! Okej, ja det kanske inte var helt fel med silver på, jag kan inte riktigt bestämma mig för vad som blev bäst :)
Sussie

2012-12-19 @ 17:02:15
URL: http://www.sminkan.com
Sara / Prettypolish

Riktigt snyggt! Gillade det mest med silver, men det var jättefint utan också! :)

Svar: Tack så mycket! Du/ni har ju gjort jättemånga fina julmanikyrer på er blogg också!
Sussie

2012-12-22 @ 17:29:44
URL: http://prettypolish.blogg.se
Sara / Prettypolish

Ingen orsak! Åh tack så mycket, det uppskattas! :D

2012-12-23 @ 19:15:55
URL: http://prettypolish.blogg.se
din leda

dregel! båda va super-dejliga!!

Svar: Åh, det var som tusan, tack så mycket!
Sussie

2013-01-13 @ 19:41:22
Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Blev mycket snyggare med glitter tycker jag ^^,

Svar: Hej! Vad roligt att du har hittat till min blogg :) Okej, ja jag kan nog nästan hålla med om att det blev snyggare med glitter jag också :)
Sussie

2013-01-15 @ 10:25:01
URL: http://tezzilicious.blogg.se
Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Jo jag hittade precis hit ^^, Riktigt fina bilder och designer du har :D

Svar: Så roligt, välkommen och hoppas att du tittar in igen ;) Tack så mycket!
Sussie

2013-01-15 @ 11:21:11
URL: http://tezzilicious.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0