Mera höstlöv


Har försökt att måla egna lös, i stället för att stämpla. Jag ville gånga nerverna i löven som är så otroligt fina när de ringlar som blodomlopp i bladet.

Jag började med att måla hela nageln röd och överlack på det. Sen målade med ett orange lack över. Jag duttade längs ned mot roten med en make upsvamp för att få en mjuk skiftning. Så duttade jag lite gult mot tippen. Sen började det roliga, jag tog en nål och rispade jag med en nål lövets nerver så att det röda under kom fram. Det var kul att göra detta, hoppas att ni förstår tanken.







  • Rött: Viva la Diva - nr 58
  • Orange:Mavala - Tangerine
  • Gult: Depend - (Har inget nummer)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0