Konadblommor


Jag gjorde ett försök att ge mig på en typ av manikyr som man har sett mycket hos lillasystersnaglar. Det att man målar hela nageln i en färg, varpå man sedan duttar på en annan färg på tippen/övre delen av nageln och stämplar Konadtryck med basfärgen över den "svampade" färgen. Jag blev sådär nöjd med resultatet, jag förstår inte varför, men på senare tid så har jag inte lyckats alls med mina konadtryck, de blir bara utdragna och vinda, och fastnar allt som oftast på svampen i stället för att fastna på nageln. Dessutom så tycker jag att den vita stämpelfärgen täckte ganska dåligt. Men nu ska jag sluta gnälla och visa bilden i stället.

Lacken som jag har använt är Isa Doras Tip white som bas, OPI:s rosa Panda-monium Pink samt Konads vita speciallack Pearl white samt stämpelplatta nr m31.



Ha en fortsatt trevlig söndag!





Kommentarer
Nea

Det där tyckte jag om.. måste prova det! Kanske nu på en gång ;)

2011-07-08 @ 18:30:31
URL: http://linneakjellberg.wordpress.com
Sussie

Tack! Haha, ja men prova det, så jag får se din tolkning av det, ska hålla utkik på din blogg :)

2011-07-16 @ 13:34:28
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0