Ett stort holobaloo!


Har precis provat mitt första holografiska lack: Greta från Make Up Store. Precis som jag har läst om på lite olika bloggar så är det ganska dåligt i kvalitén när man målar det, det blir lite ojämnt och har dålig täckning, flertalet lager var jag tvungen att använda, men snyggt är det allt!

Just ett holografiskt lack är ju nästan den typ av lack som det händer mest i, på egen hand. Men ändå så var jag tvungen att göra någonting mer. Och just av anledningen att det händer så mycket i ett holografiskt lack så ville jag inte göra för mycket med det heller, för att inte förta dess genialitet.

Det slutade med att jag bara limmade på en rad med rhinestones i rosa. Rosa är ju en lättköpt färg när det gäller nageldekoration, kanske borde jag ha kört på en mer ovanlig färg, kanske grönt, som ju även framträder mer i lacket, vore roligare. Egentligen framträder alla regnbågens färger mer i lacket än just färgen rosa, men det blev visst rosa i alla fall :) Nästa gång från jag prova med gröna eller orangea stenar.







Tudeloo!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0