108 degrees


Det första lacket ur min beställning att testas fick givetvis bli det starkt rosa 108 degrees från China Glazes sommarkollektion Island Escape. Jag har egentligen alltid varit mer för rött eller lila och inte haft särskilt mycket till överst för rosa. Men tur är ju att man kan utvecklas lite som människa ibland :) Detta lacket är så fint, så fint det bara glittrar och skimrar något fantastiskt!

Det gick finfint att lacka med, men lämnar efter tre lager lite VNL (visible nail line) men det är ingenting som stör mig särskilt mycket så har jag ingenting speciellt att anmärka på gällande själva lackeringen.

Eftersom jag antar att China Glaze tillverkas i USA så blev jag bara sugen på att ta reda på hur många Celsius 108 grader Fahrenheit (som jag bara antar att de syftar på) motsvarar. Det är ca 42 grader Celsius, ganska varmt alltså. Så nu vet ni det :)





Nu var det ju inte riktigt så varmt när jag hade tillfälle att fotografera utan det var ganska molnigt, vilket gör att allt fint skimmer i lacket inte görs rättvisa på bilderna.

God kväll!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0