Gott nytt år!


Detta blir min nyårsmanikyr. Idén till rutmönstret och årtalet har jag helt fräckt snott från Robin Moses, även om jag gjort själva måleriet något annorlunda.

Egentligen så har jag aldrig varit så mycket för att fira in det nya året, för mig är ett nytt år inte ett så stort avstamp, då har jag nog tyckt att ex. ett nytt läsår i skolan har varit mer av en nystart. Och jag tycker lite synd om innevarande år som bara kastas bort, de sista dagarna av året går ju alltid åt till att hypa det nya året... stackars. Men för all del, det är ju alltid trevligt med lite bling och roligheter, så klart man vill frossa i nyårsmanikyrer ändå :)

Jag började med det djupa, förtjusande blå Ski teal we drop i botten. Efter det målade jag ett lager finmalet glitter, det glittrar jättefint bakom rutnätet när man rör naglarna, men tyvärr kommer det inte fram på bilderna. Över det stämplade guldigt rutmönster med konad och lacket Passion från China Glaze. Sen skrev jag med hjälpliga siffror det nya årets nummer på tumme och långfinger och gjorde inget annat än FYRVERKERIER med guldiga pärlor (gold beads) på resterande fingrar.









  • Blått: OPI - Ski teal we drop
  • Glitter: China Galze - Fairy dust
  • Stämplat guld: China Glaze - Passion
  • Skrivet guld: Depend Art liner - nr 1061
  • Konadplatta nr m57
  • Guldpärlor (gold beads)

Gott nytt år!

 

 

 

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0