Porslin och julrosor

Hej! Här hos mig försvann snön i mellandagarna och lämnade marken grå och trist. Lite tråkigt för jag tycker att snön är vacker och det blir framförallt ljust av den.
 
Något annat vitt och fint som kan pryda marken såhär års är julrosor, som ju blommar på vintern och idag har jag även låtit dem pryda mina naglar.
 
Då jag ville att de vita kronbladen skulle synas väl använde jag ett mer off white lack till den franska tippen. Det är det oerhört vackra lacket Pure porcelain från ORLY som är något beige, men när man ser det tillsammans med kritvitt så ser det ut att ha en liten rosa ton i. Jag tycker att det fungerar mycket bra till fransk manikyr, för det ser lite mer naturligt ut och inte så artificiellt som kritvitt gör. Över kronbladen applicerade jag även lite glitter.
 
 
 
  • ORLY - Pure porcelain
  • China Glaze - Fairy dust
  • Akrylfärger
bilden hämtad från julrosor.se
 
Hejdå!


Kommentarer
Sminkan

Så oerhört, oerhört vackert! Jag är hänförd!

Svar: Men hjälp, tack för den otroligt fina kommentaren! Helt otroligt att du tycker att den är hänförande, det var jätteroligt att höra!
Sussie

2013-01-13 @ 09:40:16
URL: http://www.sminkan.com
Anonym

jag tyckte först att det var snödroppar och fick extrema vårkänslor, det gick snart över.. men det var väldigt fint iaf, skatt! ^^

Svar: Haha, ja såna där känslor är ju ofta övergående :) Tack så mycket :)
Sussie

2013-01-13 @ 19:46:42
din leda

oj, jag blev visst "anonym"

Svar: Hehe, du vill alltid vara lite hemlig :)
Sussie

2013-01-13 @ 19:47:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0