Mimosa's Berfore Mani's + Peachy Kean

Hej! Eftersom jag publicerade (gamla såväl som ganska nya) arkvibilder igår när det var underbart, Gräsligt tema så får jag visa, idag i stället, ett lack som jag bar i helgen.
 
Detta är Mimosa's Berfore Mani's, vilket är ett ombytligt lack. Det är ett persikofärgat krämlack med lite, lite skimmer i, som i solsken får en fin rosa ton, medan det i lampljus blir mer orange och nästan lite neonigt orange när man lyser på det i ett mörkt rum.
 
 
Jag gjorde även en nail art tillsammans med Peachy Kean, då jag tyckte att de båda har en persikoton i sig som passar ihop och nu när jag sitter och lägger in bilder i detta blogginlägg så slår mig tanken att sådana där godispersikor ju har samma typ av rutmönster och samma typ av färgkombination. Detta var ingenting som jag tänkte på när jag gjorde manikyren, och jag är inte ens särskilt förtjust i dessa godisar (för mig är det choklad som gäller!), men man vet inte, det kanske var mitt undermedvetna som försökte säga mig någonting... lite kul är det i alla fall.
 
 
  • China Glaze - Mimosa's Berfore Mani's
  • China Glaze - Peachy Kean
  • Tejp
Hejdå!


Kommentarer
Ann-Sofie/Colour it

Åhh vilken underbar sommarfärg och härlig manikyr. :-) Måste testa nån gång. :-)

Svar: Tack så mycket, jag tänkte som sagt mest på godis, men sommarfärg var roligare att höra :) Ja, testa vet´ja, det var ganska enkelt och smidigt att göra också.
Sussie

2013-05-13 @ 13:40:37
URL: http://www.colourit.se
din Leda

..det är pappans favoritgodis..
tycker att det blev så fint att du kommer få måla mina naglar så i sommar.. i en annan färg.. vad skulle folk tro om mig om jag gick runt med så glada färger!!

Svar: Jaha, jag trodde han hade lakrits som favorit? Va, menar du det!? Du brukar ju aldrig vilja ha något som jag har gjort, men i så fall ska jag absolut fixa detta på dig... tja... vi kan ju blanda svart och ljussvart då :)
Sussie

2013-05-13 @ 19:08:02
Annefia

Åh, du menar "äcklisar"? Jag tycker att godis ska smaka GOTT annars är det inte godis och dom där persikorna brukar jag kalla äcklisar i stället. LOL Jag kan se likheten men jag gillar din manikyr mycket bättre än äcklisarna. Snyggt!

Svar: Haha, ja det har du rätt i, det hörs ju på namnet att godisar ska vara goda, annars blir man vilseledd ju! Det var ett fyndigt ord, jag får nästan ta efter det tror jag. Tack så mycket! Det glädjer mig att höra att du gillar min manikyr bättre än äcklisarna :)
Sussie

2013-05-15 @ 17:59:51
URL: http://blogg.fialand.com/
Emma P

Åh wow, det här var supersnyggt!

Svar: Vad roligt att höra, tack så jättemycket! Det var ganska enkelt att göra också, så det blir nog fler manikyrer i denna stil tror jag.
Sussie

2013-05-16 @ 21:20:23
URL: http://sminkan.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0