Pärlor på rad

Hej! Idag är det söndag, och som de flesta här i nagellacksvärlden vet, är det NailArt Sunday hos LeLacklelack.blogspot.se. Så ni ska definitivt gå in på hennes sida och kolla på alla fina bilder som hon tar på sina riktigt fina manikyrer! Jag gör ju gärna nail art alla dagar i veckan :) Men då veckans tema är streck och jag hade en manikyr som jag gjorde innan skidresan som passade in på temat, så tänkte jag att jag skulle ta tillfället i akt att för första gången delta i NailArt Sunday.
 
Här är alltså mitt streck som jag har gjort av silver beads, på en bas av det duokroma lacket Port-folio som kom med Color Clubs kollektion In True Fashion. Jag gillar verkligen färgen på detta lack, det är ett mycket fin mörklila som blir riktigt grön i vissa vinklar så jag upplever att den duokroma effekten är riktigt bra!
 
 
 
 
Här är Port-folio för sig själv, man ser skillnaden mellan färgerna på de två övre resp. de två nedre naglarna.
 
Här syns lite mer av den gröna färgen, vilken dock blir mer framträdande i verkligheten än på bilderna.
  • Color Club - Port-folio
  • Silver beads
Hejdå!


Kommentarer
Andrea / Tasty Tips Blog

Åååh men du! Galet snyggt! Så effektfullt :)

Svar: Hej, vad roligt att du har kommenterat! Men tack så jättemycket, det var roligt att höra att jag har lyckats med manikyren :)
Sussie

2013-02-03 @ 22:30:50
URL: http://tastytipsblog.blogspot.com
Lela

Oj så många fina ord, tack så mycket:)
En enkel men väldigt effektfull design. Det sköna med kromatiska lack är att de nästan skapar en nailart i sig själva:)

Svar: Ja, men självklart, lite länk-kärlek :) Tack så mycket. Ja precis, det är det som är det sköna men också lite dilemma för det är ju svårt att komma på en nail art som egentligen inte behövs :)
Sussie

2013-02-03 @ 23:23:48
URL: http://www.lelack.se
Gelic' nail art

Wow, det här var supersnyggt! Har man duochroma lack vill man ju inte ha "för" mycket dekoration så det försvinner helt så detta var ju perfekt. :D

Svar: Tack så jättemycket! Ja precis, det var det som var nöten att knäcka, hur pass mycket dekoration man egentligen kunde ha på lacket, så det var jättekul att höra att jag hade lyckats :) Men sen holografiska lack ska vi ju inte prata om, där är det nästan omöjligt att rättfärdiga en nail art :)
Sussie

2013-02-04 @ 10:07:16
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
Tezzilicious - A Nail And Beauty Blog

Det här var ju super snyggt! Pillrigt men helt klart värt det! ^^,

Svar: Tack! Haha, det ser nog pillrigare ut än det var att göra det, men det var roligt att höra att du tyckte det var värt det. Det som kändes mest ovärt var nog det faktum att pärlorna lossnade en efter en samma dag :)
Sussie

2013-02-04 @ 10:14:24
URL: http://tezzilicious.blogg.se
Sofie

Såå läckert! Både lacket och din nailart. :) Första besöket för mig på din blogg, så nu ska jag sätta mig och läsa lite. :)

Svar: Hej, vad roligt att du har hittat hit! Nämen, vad glad jag blir, kolla gärna runt på bloggen och hoppas att du blir sugen på att titta tillbaka :) Och det var kul att höra att du gillade manikyren.
Sussie

2013-02-04 @ 15:26:35
URL: http://drops-of-color.blogspot.com
Sminkhörnan

SV: Ja det är lite varmare är det allt, inte svårburet alls =)

2013-02-07 @ 09:03:59
URL: http://sminkhornan.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0