Converse

Hej! Idag är det söndag vilket innebär NailArt Sunday hos Lelack på lelack.blogspot.se som idag har temat Converse. Eftersom det var ett tag sedan som jag frihandade nu, så tänkte jag gå all in och tolkade temat bokstavligen. Såhär i efterhand kan jag undra om det var värt att lägga jag-tänker-inte-säga-hur-många timmar på en manikyr, som inte ens är särskilt unik, när man egentligen borde plugga. Jag har nästan lite ont i ögonen av detta stirrande på sådan här detaljnivå. Men jag tycker ju att det är roligt att måla, och även om det inte är perfekt så är det nog det mest detaljrika som jag har gjort, så jag är nöjd med min insats :)
 
 
 
 
 
  • China Glaze - High roller
  • Akrylfärger
Hejdå!


Kommentarer
Annefia

Wow!!!! Grymt imponerad! Vilket detaljarbete!

Svar: Tack!!! Så jobbigt som det var, värmer det verkligen att du tyckte om detaljarbetet!
Sussie

2013-02-17 @ 17:54:13
URL: http://blogg.fialand.com/
Gelic' nail art

WOW WOW WOW! Supersnyggt gjort, väldigt detaljrikt och gillar placering av allt. Hatten av, detta var bara toppen helt enkelt! :)

Svar: Åhhh, tack så mycket, gud vilka ord, det var jättesnällt skrivet!
Sussie

2013-02-17 @ 18:45:53
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/
honmednaglarna

Sjukt imponerad, det här var kanonsnyggt! (och jag är inte ens något converse-fan..) Det ser dessutom ut som att du har lyckats på båda händerna? :D Vad använder du för akrylfärger? Jag skulle aldrig lyckas göra så smala streck ens med världens smalaste pensel.. :)

Svar: Åh, tack så jättemycket, det var kul att höra!!!! Haha, nej nej det är bara högerhanden (jag är vänsterhänt) på bilderna, skulle jag har gjort det på båda händerna hade det väl tagit en vecka att bli färdig :) Det är väl inga konstnärsfärger precis, jag köpte ett litet set med 10 små burkar på Claes Ohlsson, det var akrylfärg som var till för att måla på trä och plast med. Jag har även några ännu mer billighetsfärger, men de var ganska dåligt pigmenterade, men de är bra att späda ut med om de lite mer pigmenterade färgerna blir för tjocka :)
Sussie

2013-02-17 @ 18:48:51
URL: http://honmednaglarna.blogg.se
Jan & Marita

Snyggt, det var verkligen häftigt.

Svar: Tack! Ja, man måste ju matcha naglarna med skorna.
Sussie

2013-02-17 @ 19:36:57
Lela

Helt klart den mest autentiska tolkningen idag:D Vilket jobb du har lagt ner, skitsnyggt!

Svar: Hehe, autentisk tolkning eller fantasilös tolkning? ;) Tack så mycket, det var riktigt roligt att höra att du tyckte det var snyggt, jag har lagt ned lite tid på det :)
Sussie

2013-02-17 @ 21:07:20
URL: http://www.lelack.se
Carola

Det blev ju jättesnyggt det där!

Svar: Hej! Tack för din kommentar! Och tack för de snälla orden, var roligt att du tycker att det var snyggt! :)
Sussie

2013-02-18 @ 00:19:21
URL: http://scrapgatan16.blogspot.com
Paulina

Sjukt snyggt!!! Vilket jobb :)

Svar: Hej, vad roligt att du kommenterar :) Tack så jättemycket, lite jobb var det faktiskt. Du hade ju också gjort en jättesnygg Conversetolkning du med :)
Sussie

2013-02-18 @ 00:54:45
URL: http://www.nagellacksbloggen.com
honmednaglarna

De jag har köpte jag på panduro (stora tuber för 49kr/st), men vissa av dem är både tjocka och ganska dåligt pigmenterade, vilket gör att det ibland är svårt att måla små detaljer med dem, men man kanske skulle kika på claes ohlsson då :)

Svar: Ja, det är ju så svårt att veta innan man har köpt dem, hur de är. Annars så kanske man skulle gå till någon konstnärsbutik och köpa riktigt fina färger, fast det känns lite onödigt också, det ska ju ändå bara vara på naglarna :) Jag har hört av vissa nagelfantaster pratar om Polycolor också, men det märket verkar vara svårt att få tag på i Sverige...
Sussie

2013-02-19 @ 21:28:57
URL: http://honmednaglarna.blogg.se
honmednaglarna

Hm, polycolor.. Kanske finns på ebay då? Jag har nog aldrig hört om något speciellt märke så där, vet att det finns specialfärger som nagelterapeuter använder för t.ex. one stroke, men misstänker att de är mycket dyrare än vad det är värt..

2013-02-23 @ 12:11:05
URL: http://honmednaglarna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0