Another brick in the wall...


... en bra låt som får agera namngivare åt denna manikyr. Jag fick inspirationen till denna manikyr av lacket Life preserver, som kom med China Glazes vårkollektion förra året. Färgen påminner verkligen om tegelsten, men efter att jag målat på det knalliga krämlacket insåg jag dock att det var lite för jämnt i strukturen för att vara en tegelsten... Så jag duttade Brisbane bronze med en sminksvamp över för att ge det lite flammig struktur, och så på med överlack och efter det murbruk.

Murbruket målade jag med mina akrylfärger samt både en lång striping brush och en kort tunn pensel. Och så överlack igen så klart.








  • China Glaze - Life preserver
  • OPI - Brisbane bronze
  • Vit och svart akrylfärg blandad till grått

Hejdå!

 

 




Kommentarer
Pink Floyd

Wow! Supercoolt! =) Och mycket bra namngivning också.

2012-02-28 @ 02:45:42
URL: http://tarningsspelaren.blogg.se/
Sussie

Tack så mycket! Ja, visst är det en bra låt!

2012-03-04 @ 10:57:45
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0