Orkidémanikyr


Jag fick en fin orkidé i inflyttningspresent av mina föräldrar. Den är fortfarande fin och praktfull men några blommor har börjat ramla av, så jag tog vara på de fallna kronbladen och gjorde en praktfull manikyr av dem.

Jag målade fört naglarna vita, sen satte jag på kronbaden i ett lager överlack och klippte till så att de passade naglarna. Snabbt och enkelt!







Jag kan ju avslöja att de inte mådde så bra efter ett lager topcoat över dem. Däremot så undrar jag hur länge de skulle stå sig utan överlack, får nästan testa det någon gång. För kanske att man kan få en helkväll med dem vid något extra tjusigt tillfälle :)

Hejdå!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0