Gullefjun


Först efter påsk har jag fått en kväll till att vara lite kreativ. Då använde jag tre olika duttpennor och gjorde prickar och jag utformade till små kycklingar. Efter att den större pricken, som utgör kycklingens kropp, hade börjar bli lite segt tog jag en spetsig duttpenna och drog ut cirkeln lite, till att forma stjärten på kycklingen. När man drog ut färgen bildades dessutom lite streck som kan tas för att vara fjäderstruktur på kycklingen, så det blev lite win win där med att vara och kladda med pricken. Sen har jag bara gjort lite tunna streck till ben, näbb och gräs.

- Bakgrunden är Viva la Divas pastellila minilack nr 13. Kycklingen är gjord av Viva la Divas pastellgula minilack nr 17. Benen och näbben är gjorda av Mavalas orangea Tangeringe. Gräset gjorde jag utav Ink Nail Arts gröna lack Green. Ögonen kan man göra av vilken svart färg som helst :)





Hejdå!




Kommentarer
Annie

Ooh vad gulligt!! :D

2011-04-29 @ 10:01:02
URL: http://anniescolors.wordpress.com/
Sussie

Tack, vad gullig du är :)

2011-05-01 @ 03:48:43
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0