Retro


Jag hittade en bild på en bikini i 50-60-talsstil. En bikini i marinblått med halterneck och midjehöga bikinitrosor med stora vita knappar, som för tankarna till en ferieort vid kusten med randiga badlakan och vitskalmade solglasögon a´la 60-talet.

Nu när sommaren börjar knacka på dörren blir man verkligen inspirerad! Jag älskar de gröna träden, lila syrénblommorna och den vita häggen! Jag skulle inte tacka nej till att ligga i en blåvit bikini, på ett rött badlakan på en klippa vid det blå havet och lyssna på rock n roll på en raspig transistorradio och dricka gul lemonad!

Alltså var det färgerna blått och vitt samt knappar och ränder som inspirerade mig till denna manikyr :)





- Jag har använt OPI:s blå Blue my mind i basen, och Ink Nail Art White till de vita strecken samt Isa Doras Tip white till knapparna.

So long, sailor!




Kommentarer
Annie

Hihi vad piffigt och fint! Ser väldigt sjömans-aktigt ut :D

2011-05-30 @ 15:02:57
URL: http://anniescolors.wordpress.com/
Sussie

Åh, tack. Vilken finfin kommentar! Sjömansaktigt, just vad jag var ute efter :)

2011-05-30 @ 16:19:03
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0