Sextio streck


Övning ger kanske färdighet, men jag måste nog öva lite mer än tio fingrar för att göra jämna linjer.

Igår fick jag till slut ta mig tid att måla naglarna. Inte för att jag hade mer tid då än någon annan dag nuförtiden. Men jag skulle i alla fall inte göra någonting, för naglarna, slitsamt efteråt. Den mesta tid som behövs för nagelmålning är ju att det tar en sådan ofantlig tid på sig att torka och det ska torka mellan de olika lagren och så vidare och så vidare.

Här är i alla fall kreationen. Om man inte kan välja mellan svarta rhinestones och kristallklara rhinestones så kan man ha en på vardera sidan. Det är det som är så bra med att ha två sidor!



Till den fransak tippen har jag använt China Glazes lack Swing Baby från höstkollektionen Vintage Vixen, vilket jag inte var intresserad av från början utan bara klickade hem på impuls, men som sedan har kommit att bli en favorit i vinter.

Tjingeling!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0