China glaze... bokstavligt talat


- Detjag har gjort är alltså att jag har målat naglarna för att se ut som porslin med förgylld kant.

Jag har helt enkelt bara målat hela nageln vit. Därefter har jag stämplat blått blommönster med konad över nageln varefter jag har målat en liten förgyllning längst ut med guldigt nagellack.

Fast att jag inte alls har målat på fri hand, utan stämplat blommönstret med konadstämpel (vilket ju får anses som ganska massproducerat) så ville jag få en känsla av gammaldags, handmålad, unik Mingvas. Därför använde jag två olika blå nyanser (konads blå speciallack samt det, här på bloggen, omtalade Ski teal we drop från OPI) när jag stämplade på mönstret för att få det lite oregelbundna intrycket. Det kanske inte syns på bilderna, men i verkligheten så skiftar det lite i nyanserna.





Aiens mystik, vad är det som gör att det lockar en så? Man kan ju inte påstå annat än att det här är kawaii i alla fall =)


Sayonara
!




Kommentarer
Annie

Det där var riktigt snyggt! Jag har försökt att stämpla så att det ska se ut som porslin en gång, men jag tror att jag hade ett dåligt mönster plus att det blå blev heeeeeelt utsmetat när jag hade på överlack. Nu blev jag lite sugen på att prova igen ^^

2011-02-10 @ 10:11:00
URL: http://anniescolors.wordpress.com/
Sussie

Tack, vad kul att du tyckte att det blev bra! Fick frågan av en på jobben om jag hade tapeter på naglarna, så jag blev lite osäker på om det var snyggt eller inte? :) Jaaa, det är det värsta, när man lyckas smeta ut mönstret när man tar på överlack, det är som att snubbla på målsnöret, liksom. Vad bra, då ska jag hålla utkik efter dina porslinsnaglar nu!

2011-02-14 @ 00:51:46
URL: http://fastnaglad.blogg.se/
Lillasyster

Gud så gulligt! Jag tänkte direkt "porslin!" då jag såg din bild.

Och du, TACK för din fina kommentar på mit inlägg Kalldusch. <3

2011-02-14 @ 07:25:09
URL: http://lillasystersnaglar.blogg.se/
Sussie

Tack, vad kul att du tycker det! Ja, men det är klart, när man följer en blogg ett tag så blir man ju lite nyfiken på personen bakom :) Jag kommer ihåg att du hade skrivit något jättekul om tandläkaren vs. gyn t.ex :)

2011-02-14 @ 23:30:22
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0