Akrylmåleri


Nu är snart mitt slappa jullov från universitetet till ända... men under julledigheten har jag passat på att börja experimentera lite med akrylfärg. Äntligen, varför har jag inte förstått att man kan använda akrylfärg förrän nu? Jag började med att köpa ett litet kitt med färger på Claes Ohlsson, får väl se om jag får blodad tand, så kanske jag utökar mitt färgutbud.

Jag började med ett besök i Tomteverkstaden, och gjorde gunghästar, nallar och ett tåg, sen dekorerade jag lite silverglitter.





(De små bilderna är klickbara.)

  • Vitt: China Glaze - White on white
  • Glitter: Ink Nail Art - Silver Glitter
  • Svart akrylfärg

 

Det är en snäll färg att arbeta med, den beter sig mycket lättare än nagellack, och det bästa av allt är att den är vattenlöslig, så det är bara att ta bort den med vatten om man inte blir nöjd. Just på grund av vattenlösligheten så är det viktigt att man använder ett överlack när färgen torkat, annars tvättar man bort den när man tvättar händerna. Underlack är också viktigt, eftersom den här färgen inte är gjord för att måla på naglarna med. (Men om man ska döma av lukt och kemikalier så undrar jag om inte nagellack är giftigare än akrylfärg.)


Hejdå!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0