11 Questions tag




O så roligt, jag har fått en frågetag av den grymma nagelbloggaren Lackynails! Tack så mycket, jag sätter genast igång :)

  • Vad är din go-to nagelprodukt?
    Nagelolja! Jag har några olika, både från Depend, OPI och Scratch. Vilken som går bra, bara det är fukt vilket är ett måste efter att man använt nagellacksremover.
  • Vad ger dig mest självförtroende?
    Hm… när jag är glad.
  • Varför bloggar just du?
    Jag antar att det är för att bevara ”konsten”. Målar man en tavla består den, men en manikyr består inte mycket längre än en dag, så jag fotograferar designerna för att föreviga dem.
  • Om du försover dig, vad är det första och enda du slänger på dig i sminkväg?
    Det blir nog concealer för ett hjälpligt försök att dölja diverse skavanker. Annars brukar jag prioritera sömn framför smink till vardags :)
  • Du verkligen unnar dig något, vad är det första du tänker på?
    Det skulle väl kunna vara någonting bra men dyrt, som kanske ett lack från OPI som jag suktat efter, men som ju är för dyrt för att man ska springa och köpa till vardags.
  • Favoritmärke? (tolka den som du vill)
    Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på denna fråga… Ett märke som jag har många lack från är China Glaze, men jag vill nog inte kalla det för mitt favoritmärke bara för det, jag har ingen aning om deras etiska hållning o.s.v.
  • Vilken är den dyraste skönhetsprodukten du äger?
    Det är nog en foundation från Clarins, mycket pengar att lägga på smink tycker jag, men det är en foundation som jag trivs med.
  • Vilken är den billigaste?
    Tja… en billig kroppslotion från H&M tror jag.
  • Du ska äta middag med dina kompisar, är det viktigt med smink då?
    Nej, det är det ju inte för mina vänners skull.
  • Någon helig hudvårdsrutin du inte kunde leva utan?
    Jag är ganska slarvig, har ingenting heligt precis. Men fuktkräm efter rengöring är svårt att skippa.
  • Pest eller kolera, samma färg på naglarna för alltid eller samma frisyr resten av livet?
    Då tar jag samma färg på naglarna, det kan man leva med om det är någon klassisk färg, typ röd. Men samma frisyr… det låter svårt att bära upp samma frisyr genom hela livet. (Ironiskt nog lever jag tvärtom, byter inte alls frisyr så ofta som jag byter nagellack :))

 

Då ska jag tagga vidare. Många bloggare har redan hunnit svara på dessa frågor, så jag taggar alla som ännu inte svarat, men speciellt:

 

Min fargerike verden

 

Brilliant Nail

 

Linnea Kjellberg

 

 

Hejdå!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0