Always use your topcoat, ladies!


Som ni alla säkert vet har Kicks lanserat sitt eget nagellack. När jag var inne i affären häromdagen fick jag så klart impulsen att "det är klart att jag måste testa Kicks nya lack, ska bara köpa ett eller två för att testa." Jag stillade mig faktiskt och köpte bara ett. Det blev ett murrigt grönt lack vid namn Oxygen forest.

Jag fastnade direkt för färgen i och med att det var sådär murrigt grönt med en aning av blå ton i sig, som är så på tapeten nu i höst. Men det hade lite frostskimmer i sig. Det var just frostskimret som jag föll för, då jag inte riktigt gillar de murrigt gröna krämlacken eftersom de blir för militärfärgade och... jag vill inte säga oglamorösa... men... ja lite ledsna.

Formulan var bra att lacka med, det blev tunna lager som torkade snabbt. Jag gillar det skarpt. Däremot så torkade det matt och man behövde överlack för att få det jämnt och snyggt, men man har ju nästan alltid överlack ändå, så det gjorde mig ingenting. Kicks själva har ju mantrat "Always use your Top Coat ladies, for those Longlasting Glamourous Nails!" hängandes över nagellackshyllan, så jag antar att de har lagt in sin brasklapp där :)

Här är Oxygen forest utan överlack.


Här är Oxygen forest med överlack, då kommer det fina frostskimret fram. Jag gillar verkligen denna typ av skimmer, det där så att man nästan ser penseldragen, det gillar jag :)


Bara för att jag ändå gillade tanken på det som matt så målade jag efter att jag fixat till ytan med bra överlack, men ett matt överlack. Jag gillade den varianten också, så här har jag gjort varannan så att man ska kunna jämföra men jag har ändå svårt att bestämma mig för vad jag tycker.


Vad tycker ni andra om Kicks nya nagellack?




Kommentarer
Mona/Lacky Nails

Måste säga att jag hittills är impad av kvalitén, men vill halite mer vågade färger. Har kikat på Oxygen Forrest men hoppar nog den matta finishen..

2011-10-20 @ 19:39:25
URL: http://lackynails.wordpress.com
Sussie

Ja, när man är van vid andra märken som kommer ut med nya kollektioner varje säsong så blir man väldigt mättad och det ska till mycket för att man ska bli imponerad av färgutbudet. Kul att du också gillar kvalitén, då vet jag att det inte bara är Oxygen forest, som är bra i alla fall.

2011-10-21 @ 12:18:56
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0