Fjädermanikyr


Om man inte vill ha fjädrar från riktiga stackars fåglar på naglarna så kan man ju försöka sig på att måla fjädrarna själv. Bara på skoj sådär för att få måla lite :)

Jag målade först den "fransiga" nederdelen med ett vitt lack med smal detaljpensel. Sen använde jag en bred, platt pensel som jag doppade i både vitt och svart lack och "kluddade runt" lite för att få till fläckarna. Det ser kanske inte så mycket ut som fjädrar, men däremot lite som en oljemålning och kul var det i alla fall. Jag ska nog prova med lite mer bruna och dova färger någon gång, så kanske det ser mer naturligt ut.







  • Ink nail art - White
  • Vitt: Isa Dora - Tip white
  • Svart: Claudia - Just black
Bye bye, birdie!




Kommentarer
din Leda

okej, det såg inte riktigt ut som fjädrar men jag tyckte det var snyggt iaf. p

2011-11-13 @ 16:39:46
Annie

Det ser verkligen ut som fjärdrar! Jättefint!

2011-11-13 @ 16:52:05
URL: http://anniescolors.wordpress.com/
Sussie

din Leda: Okeeeej.



Annie: Tack så mycket!! Tror jag lyssnar med på din kommentar än på den andra som inte tyckte att det var likt fjädrar :)

2011-11-14 @ 11:22:11
URL: http://fastnaglad.blogg.se/
Sussie

din Leda: Nej, inte riktigt, men tack så mycket!!!



Annie: Tack så mycket!! Tror jag lyssnar med på din kommentar än på den andra som inte tyckte att det var likt fjädrar :)

2011-11-19 @ 21:49:29
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0