Dags för pastell


Pastell är vår. Jag vet inte riktigt varför men så är det.

Jag har använt Viva la Divas minilack nr 18. Det var nästan lite väl mörkt för att vara en sådan där vårlig 60-tals raggarbilfärg i mintgrönt (som en utav mina favoriter Re-fresh mint från China Glaze). Men det var fint ändå.

För att göra någonting med det så målade jag två diagonala linjer med det silverglittriga Ink Nail Art.

För att ändå göra någonting mer så målade jag de två stora fälten på nageln med matt överlack, så att det endast är randen mitt på nageln, mellan silverlinjerna som glänser. Kontrasten mellan det matta och det glansiga syns inte riktigt på bilderna... kass som jag är på att fotografera... (Ett tecken på att våren inte riktigt är här än är mina nariga nagelband.)







=> Ett tips som jag fick av en kompis i somrasär attom man råkar ut för ett krämlack, som det här, som är tjockt och segt och i allmänhet svårt att måla på naglarna, så kan man hälla i lite nagellacksthinner för att få det tunnare och snällare. Jag provade det och fick en liten förbättring... men något mirakeltips tycker jag inte att det var. Jag skyller på lackets dåliga konsistens för att det har blivit ojämnt vid nagelbanden :)

Over 'n' out!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0