Kasta ankar!


Som fortsättning på förra inlägget var jag tvungen att göra en manikyr i den marina färgen blått också. Så jag tänkte att det var hög tid att använda OPI:s Reflecting pool nu när jag ändå har haft det så pass länge utan att använda det. Jag tänkte först göra ringfingret blå-vitrandigt, precis som den röda manikyren, men det skulle ju vara tråkigt, så jag tänkte att jag helt enkelt kunde måla själva böljan den blå, i stället.

- Jag har använt vitt, gråblå (Wet 'n' Wild E71518), blått (Mavala Paradise blue) och mörkblått (OPI Ski teal we drop) och duttat på dels med en make up-svamp och dels med en badsvamp för att få de skiftande övergångarna. Sen så har jag precis som i förra inlägget måla ankaret, med en smal detaljpensel, i guld och sedan målat med guldglitter över. Depends guldglitter är för övrigt det bästa guldglitter som jag har testat! Det är koncentrerat, eller hur man ska säga, det skulle näästan vara heltäckande med ett lager.






Givetvis får ni även det blå skeppet till, Amerikabåten. Undrar om den är på väg till eller från Amerika? Det får jag se, ska själv till Göteborg i morgon, hoppas att man hinner få någon havsglimt.



So long!





Kommentarer
Annie

Så tjusigt!!! Jag blir ju lite sugen på att prova.. :D

2011-02-25 @ 08:33:03
URL: http://anniescolors.wordpress.com/
Sussie

Tack så mycket! Kul att du blir sugen på att prova, det tycker jag att du ska göra :)

2011-03-02 @ 00:38:50
URL: http://fastnaglad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0