Stickat i vinter


Åter till det stickade temat, för det är ju så mysigt såhär på vintern (fast snön inte har velat göra oss den äran med sitt sällskap). Eftersom jag gillar vantar och halsdukar med stjärnor och hjärtan och andra sådana mönster så blev jag inspirerad till en manikyr som ska efterlikna stickat. Min mamma förstod mig inte alls, hon trodde att jag hade gjort små hjärtan, men det är maskor som jag har målat, ju!!! :)





Först gjorde jag bara vitt i bakgrunden, men sen tänkte jag att jag skulle måla ut varje maska, så jag gjorde mellanrummen grå, men det var nog ganska onödigt, det räckte med att bara måla ut de röda maskorna tycker jag.



Förresten så har jag äntligen köpt ett bra vitt krämlack som täcker. Äntligen, det är nog mitt första riktiga egentligen. White on white från China Glaze som jag fick hem i ett julklappspaket från nailsupplies som jag beställt åt mig själv, lagom till jul :)
  • Vitt: China Glaze - White on white
  • Rött: Viva la Diva - nr 58
  • (Grått: China Glaze - Swing baby)

Jag målade förresten maskorna med en tunn, tunn duttpenna.

 

Uppdatering: Det här var förresten mitt hundrade inlägg här på bloggen. Hurra hurra! Nästan så att det kanske blir jämnt 100 inlägg det här året kanske (om jag inte hinner lägga upp någon nyårsmanikyr före årsskiftet).

 

Hejdå!

 

 

 

Trackback

Fastnaglad

I´m only in it for the fun.

RSS 2.0